"Brugsanvisning" til denne blog

Kære venner, denne blog er lavet i omvendt kronologi og de første indlæg står til sidst.
Sådan er blogs indrettet og man kan ikke ændre på det.
Hvis I vil læse det fra begyndelsen, så skal I starte bagfra! Sorry, men sådan er det.
Menuen til venstre er dog "vendt om" og det tidligste står først.
Bloggen er ikke helt færdig i skrivende stund - april 2012.
Man kan lægge meget på sådan en blog og den er, på nuværende tidspunkt,
lige ved at blive mere omfattende end selve rejsen! ;o))

lørdag den 18. februar 2012

18-19/2/2012 Madanapalle

Lørdag - 18/2/2012
Har siddet og skrevet for 2 dage. Strømmen er gået her kl. 9. Har dog kun brugt 25% af batteriet, men stopper her indtil videre, hvis jeg da ikke kommer på en super god formulering.

Søndag - 19/2/2012
Var ude ved 9-tiden og fotografere Mother Meeras ashram.


En lastbil kom med et læs ris til ashramitterne. Porten var derfor åben og jeg fik nogle billeder af gårdspladsen, hvor vi går ind til darshan om aftenen. Fik nogle gode billeder, da solen gerne skal stå i det rigtige verdenshjørne dvs. tidlig formiddag.

Gårdspladsen, hvor vi går ind om aftenen
Mother Meeras hus

Mother Meeras hus hedder "Aunty Nilayam". Det overraskede mig på den gode måde, da "Nilayam" betyder "Guruens bolig" og "Aunty" er et almindeligt kælenavn for kvinder - en morsom sammensætning!
Se flere billeder fra Ashrammen: Klik her

Det er jo søndag i dag og der lød sang fra den nærliggende kirke; ikke salmesang, som vi kender det, men mere som Bhajans, indiske sange, der priser guderne.

Kirken i Madanapalle på vejen til Mother Meera
Jesus og Maria - udendørs alter

Jeg var med til en del af gudstjenesten og fik, synes jeg selv, et ganske godt billede af altergangen, hvor der blev uddelt nadverbrød og vin.

Nadveren, næsten som vi kender det.

Gudstjenesten er på Telugu, et af de helt gamle sydindiske sprog, og jeg forstod kun få ord, "Jesus"og  "Amma", som betyder mor, dvs. Maria.
Jeg mener også menigheden sagde trosbekendelsen og derefter, "Amen".

Fik købt en Dosa og to Idly, hvor Idly er morgenmad og Masala Dosa kan spises hele dagen. Det smager fortrinligt, især Masala Dosa er lækkert, en kæmpestor pandekage med fyld. I domestic airport i Delhi fik jeg én der vel nok var 60 cm i diameter.

Er "alene hjemme" i dag og har siddet flere timer og blogget, dvs. jeg har lavet en tekstblog, så jeg kan have de lange tekster der.
Min stakkels computer bliver brændvarm i bunden. Naboen har et stativ, hvor hans står på og det er nødvendigt. Håber ikke den smelter!

Og når så man er alene hjemme, så sker der ting og sager. Den polske pige, der bor inde ved siden af, kom ind. Hun ville gerne checke sine mails og kunne ikke downloade noget på sin I-phone. Det lykkedes hende at komme på nettet, men senere viste det sig, at det ikke var den forbindelse, jeg brugte, men en Tata forbindelse, som en eller anden må have brugt i nærheden.

Nå, men vi talte jo sammen om dit og dat og pludselig sagde hun, "her er noget du skal se!" Vi kiggede på det på computeren og det var et billede fra en af hendes venner, som er i Damanhuh i Italien - se: http://www.damanhur.org/. Det er et meget spirituelt sted med meget høje energier. Der er en lang tekst til billedet og den vil jeg oversætte. Jeg selv bliver lidt bange for sådan én, men synes du, kære læser, skal se den alligevel:

En fe fundet i England!!

"Does Fairies Live in Your Back Garden?" - "Lever der feer i din baghave?" - er titlen på artiklen, læs dette link og bliv noget klogere: Klik her